drinking-water-bloomer-21



رفع خستگی و بی حالی، دقیقا مثل آب خوردن است!

لازم به یادآوری است که این مقاله با پشتوانه علمی تهیه و ترجمه شده است.
و رفرنس این مطالب را می توانید در انتهای همین صفحه مشاهده نمایید.
امیدواریم برای شما مفید باشد.
این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.


سوالاتی که همراهان سایت بلومر از ما می پرسند:
===============================
چرا من با نوشیدن آب احساس خستگی بیشتری می کنم؟
آیا تشنگی می تواند منجر به خستگی شود؟
آیا نوشیدن آب به کاهش خستگی کمک می نماید؟
آیا نوشیدن آب به تامین انرژی لازم برای بدن کمک می نماید؟

*** باما همراه باشید تا پاسخ سوالات خود را بیابید.

مقدمه:
آیا تاکنون به اثرات منفی خستگی بر زندگی انسان فکر کرده اید؟
اگر دانش آموز هستید
اگر کارمند یا مدیر هستید
اگر خانه دار هستید
اگر به روابط انسانی اهمیت می دهید
اگر به شادابی و سرحال بودن اهمیت می دهید
این را بدانید که خستگی می تواند اثرات نامطلوب بر کارایی شما در موارد بالا داشته باشد و چیزی جز ضرر مالی و تحصیلی و اجتماعی و روابط برای شما نخواهد داشت.
پس برای درمان خستگی خود اقدام نمایید.
در این مقاله نقش مصرف آب بر خستگی را مورد بررسی اجمالی قرار می دهیم.


نوشیدن آب چگونه از خستگی جلوگیری می کند و به انسان انرژی می بخشد؟
==========================================
خستگی یکی از اثرات کوتاه مدت کم آبی بدن می باشد. و مصرف آب اثرات زیر را به همراه دارد. که با خستگی و سرحال بودن در ارتباط هستند:

۱) آب، اکسیژن رسانی در سراسر بدن را تسهیل می نماید.
باید در نظر داشته باشید که ۹۰درصد خون از آب تشکیل شده است.

۲) کم آبی بدن می تواند بر ساختار و کارآیی مغز و اعصاب، تولید هورمونها، انتقال دهنده های عصبی تاثیر گذار باشد.

۳) برای تنظیم دمای بدن، نقش اساسی ایفا می نماید.
آبی که در بدن ذخیره شده است هنگام گرما می تواند طی یک پروسه طبیعی به خنک شدن بدن کمک نماید.
پرواضح است که استرس گرمایی می تواند موجب اتلاف انرژی و بروز خستگی و بیحالی شود.

۴) یکی از بارزترین عوارض یبوست، ایجاد خستگی و بیحالی در انسان است.
کم آبی منجر به یبوست می گردد.
همچنین طی یک سری تحقیقات، در بزرگسالان مسن که آبرسانی به بدن را به خوبی انجام داده بودند یبوست بسیار کمتری مشاهده شد.
آب برای دفع مطلوب مدفوع مورد نیاز است.

۵)مواد زاید و سمی بدن را شستشو می نماید.
این کار با تعریق و ادرار انجام می شود.

۶) هنگام کم آبی، سیستم تنفسی میزان اتلاف آب را به حداقل می رساند.
و تنفس سخت تر شده و در نتیجه با کاهش اکسیژن رسانی، بر خستگی و بی حالی انسان اثر می گذارد.

۷) مواد معدنی، کربوهیدرات ها و پروتئین هایی که بدن ما به عنوان غذا از آنها استفاده می کند ، توسط آب موجود در جریان خون متابولیزه و منتقل می شود.
مواد معدنی، کربوهیدراتها و پروتئین که به عنوان مواد مغذی محسوب می شوند به کمک آب موجود در جریان خون، متابولیزه شده و به نقاط مختلف بدن منتقل می شوند.

۸) به کلیه ها در دفع مواد زائد از طریق ادرار کمک می نماید.
اگر کلیه ها به درستی کار نکنند ، مواد زاید و مایعات اضافی می توانند در بدن ایجاد شوند.

۹) مصرف آب باعث افزایش کارآیی در هنگام فعالیت بدنی می شود.
و کم آبی بدن، می تواند پس از ۳۰ دقیقه، موجب کاهش کارآیی فرد در فعالیتهای بدنی شود .
به ویژه اگر این فعالیت در یك آب و هوای گرم انجام شود.

۱۰) آب در تعادل الکترولیت های بدن نقش دارد.
الکترولیتها ، مانند پتاسیم ، منیزیم ، فسفات و سدیم ، به انتقال سیگنالهای الکتریکی بین سلولها کمک می کنند.
تغییرات در تعادل الکترولیت می تواند منجر به کاهش کارایی در فعالیتهای بدنی شود.

چرا بعد از نوشیدن آب احساس خستگی می کنم؟
==============================
اگر خواب کافی دارید اما هنوز احساس خستگی می کنید ، یکی از دلایل احتمالی آن ممکن است آبرسانی بیش از حد باشد.
نوشیدن آب زیاد می تواند می تواند منجر به عدم تعادل الکترولیتها در بدن شود و در پی آن، منجر به از دست دادن انرژی ، خواب آلودگی یا احساس مداوم خستگی شود.
افت سطح الکترولیت می تواند باعث سردرد ، حالت تهوع و ضعف عضلات شود.
نوشیدن آب زیادی نیز ممکن است. هنگامی که کلیه های شما نمی توانند آب اضافی را دفع کنند باعث پایین آمدن سطح سدیم می شود و می تواند منجر به یک بیماری خفیف تا تهدیدکننده زندگی به نام هیپوناترمیا شود.
منظور از هیپوناترمی (hyponatremia) یا کم سُدیُمی خون، کاهش سطح خونی یون سدیم در بدن است.
که یکی از عوارض آن بی حالی شدید است.


آیا تشنه بودن می تواند شما را خسته و بی حال کند؟
==============================
بله، کمبود آب می تواند باعث شود تا بدن شما احساس خستگی و کمبود انرژی کند
در حالت طبیعی، وقتی که احساس تشنگی می کنید زمانی است که ۲ تا ۳درصد از مایعات بدن خود را از دست داده اید.
حجم خون شما پایین می آید ، و به اندازه کافی خون به مغز نمی رسد و حتی به قلب نیز فشار بیشتری وارد می شود زیرا مجبور به پمپاژ بیشتر خون می گردد.
که طی این روند می توانید می تواند احساس خستگی یا بی حالی کنید.


سخن آخر:
================================
کم آبی و پرآبی، هر دو می توانند بر خستگی و بی حالی موثر باشند.
در مورد میزان روزانه مصرف آب، توافق جهانی وجود ندارد.هیچ فرمول واحدی متناسب با همه نیست.
در نتیجه متناسب با احساس نیاز خود به آب، می توانید مصرف روزانه آب را تنظیم نمایید.
مصرف آب شهری و یا آبهای بطری شده(آب معدنی طبیعی) به یک میزان در تامین آب بدن موثرند.
اما از سایر جنبه های سلامتی با هم متفاوت هستند.
در مقالات آتی، این ماده حیاتی را از جنبه های مختلف مورد تحقیق قرار می دهیم.
شما و ما که حدود ۶۰درصد از جسم ما از آب تشکیل شده است لازم است در مورد آب بیشتر بدانیم.


نظرات، انتقادات، سوالات و پیشنهادات خود را از انتهای همین صفحه با یک کلیک می توانید برای ما ارسال نمایید.
تا شما هم در راه سلامت و بقای نسل بشر، سهیم باشید.

منابع:

https://www.medicalnewstoday.com

https://www.usgs.gov/

https://www.nhs.uk/

https://www.insider.com/

https://www.mayoclinic.org/

https://www.redbookmag.com/

https://healthcareassociates.com/

https://fa.wikipedia.org/wiki/هیپوناترمی


با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین جستجو ها

تبلیغات متنی
lisaka otobardariparand gharehkahrizarak justine68 androidina-1 tarlanjon englishgroupbushehr lionmusic1100 assistivetoolreal